Pašvaldības

Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti otrdien tikās ar ministru Kasparu Gerhardu, lai apspriestu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādāto koncepciju par jaunu administratīvi teritoriālo iedalījumu.

Jaunā administratīvi teritoriālā reforma, kurai nu sāks intensīvi gatavoties, esošo kārtību Pierīgā sajauks visai pamatīgi. Viens no variantiem paredz veidot jaunas administratīvās teritorijas, Pierīgā apvienojot kaimiņu novadus. Savukārt otrs variants paredz 29 sadarbības teritoriju izveidi visā Latvijā par Pierīgas novadu attīstības centriem nozīmējot Rīgu, Siguldu un Ogri.

Pierīgā centri, ap kuriem tiktu veidoti novadi ar minimālo iedzīvotāju skaitu 1000 un attālumu līdz novada administratīvajam centram 30 km, būtu – Saulkrasti, Ādaži, Ropaži, Salaspils, Ķekava, Baldone, Olaine un Mārupe.

No ceturtdienas reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiek vienādoti vēl 12 pārvadātāju apkalpotajos maršrutos Rīgas, Kurzemes, Zemgales un Latgales plānošanas reģionā. Šobrīd jaunie tarifi ir spēkā jau deviņu pārvadātāju apkalpotajās teritorijās visā Latvijā.

Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) iebilst pret sasteigtu administratīvi teritoriālo reformu (ATR) virzīšanu, aģentūrai BNS pastāstīja LPS pārstāve Maija Pētermane.

Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) dome pirmdien, 28. septembrī, apstiprināja LPS un Ministru kabineta vienošanās–domstarpību protokolu, ko LPS priekšsēdis Andris Jaunsleinis un Ministru prezidente Laimdota Straujuma domes sēdes laikā arī parakstīja.

Lai nodrošinātu efektīvāku resursu izmantošanu, no šā gada 1. novembra plānotas izmaiņas Rīgas rajona tiesas Zemesgrāmatu nodaļas darba organizācijā.

Latvijā esot liels skaits pašvaldību, kas nespēj pastāvīgi realizēt savas ar likumu noteiktās autonomās funkcijas. Tieši šī iemesla dēļ tiek strādāts pie administratīvi teritoriālās reformas, kas šobrīd paredz samazināt novadu skaitu vai izveidot sadarbības teritorijas, kas stimulētu pašvaldības apvienoties brīvprātīgi.

Autotransporta direkcija aicina pašvaldības izvērtēt skolēnu pārvadāšanas izmaksas un vai to nenodot regulārajiem pārvadātājiem, aģentūra BNS noskaidroja direkcijā.

Kopš agra pavasara vairāk nekā piecus mēnešus eksperti ir strādājuši pie optimālākā "Rail Baltica" maršruta Latvijā. Tagad zināmi precīzi trases risinājumi, un jau pēc mēneša tie sīki un smalki tiks iztirzāti sabiedriskajās apspriešanās.